Jak nafoukat úzký galuskový ventilek
Úzký galuskový ventilek (můžete najít také označení „presta“, „french“ či „FV“) je dnes běžným standardem na všech kolech dražších než cca 12 000 až 15 000 Kč. Přesto ale dokáže leckomu zamotat hlavu. Proto Vám ukážeme, jak přesně s takovým ventilem pracovat.
Skoro každá pumpa na kolo dnes dokáže galuskový ventilek bez problému nafoukat. Buď má univerzální hlavici pro auto a galuskový ventil, případně má dvě samostatné díry nebo má oboustrannou vložku, kterou lze otáčet.
Pokud ale takovou pumpu nemáte, existuje elegantní řešení, jak z galuskového ventilku udělat klasický auto ventilek. Slouží k tomu drobná redukce, která stojí běžně cca 20 Kč. A teď si ukážeme, jak ji správně použít.
Redukci u nás můžete koupit ZDE.
Krok č. 1
Jako první vyšroubujeme a sundáme z ventilku čepičku. Ta slouží pouze jako kryt.
Krok č. 2
Poté šroubováním zcela povolíme horní dílek ventilku.
Krok č. 3
Následně dílek shora zmáčkneme, aby se uvolnil. Pokud je v duši nějaký vzduch, tak musí troška vysyčet. Tímto je ventilek připravený k foukání. Pokud nebudete používat redukci, přeskočte rovnou na krok č. 5.
Krok č. 4
Teď nasadíme redukci širší stranou na ventilek a zašroubujeme až na doraz. Správnou stranu pro našroubování poznáte podle těsnící gumičky, která je uvnitř. Po zašroubování máme z galuskového ventilku klasický auto ventilek, který lze foukat např. i kompresorem na benzince.
Krok č. 5
Zbývá už jen nasadit na redukci hlavici pumpy a kolo nafoukat.
Krok č. 6
Když kolo nahustíme na požadovaný tlak a pumpu z ventilku sundáme, vyšroubujeme opatrně redukci, aby nám neunikl žádný vzduch. Poté opatrně zašroubujeme horní díl ventilku – na doraz. A nakonec opět našroubujeme krycí čepičku.
Šťastnou cestu:-)
Číhalovy tipy
1) Redukci je dobré u sebe vozit, i když máte pumpičku na galuskový ventilek. V případě nouze (např. ztratíte pumpu) díky ní můžete nafoukat kolo např. na benzince.
2) Pokud z redukce ztratíte těsnící gumičku, nebude fungovat.
3) Pokud se Vám podaří horní dílek ventilku ohnout, nesnažte se ho příliš násilím rovnat zpátky. Pokud jde zašroubovat, tak lehký ohyb nevadí. Při narovnávání např. kleštěmi naopak často praskne a musíte měnit celou duši.
Líbil se Vám náš článek?
Staňte se našimi fanoušky na Facebooku, Instagramu a přihlaste se níže k odběru našich newsletterů.
Tak Vám neunikne žádná naše novinka.