Porovnat (0)
Rady před nákupem

Jakou koupit pumpu na kolo


Dříve nebylo těžké vybrat tu správnou pumpu na kolo. Všichni jsme měli stejnou. Ale co dnes, když jich jsou na trhu stovky? Zde je přehled, který Vám pomůže s nákupem.

Pumpy do dílny

Větší, samostatně stojící pumpy. Patří do základní výbavy každého cyklisty. Levnější typy bývají plastové a foukají na nižší tlak. Dražší modely mívají robustnější hliníkovou konstrukci a dokáží nafoukat i vyšší tlak přes 10 Barů (užitečné pro silniční kola). Všechny dílenské pumpy mají dnes standardně nástavec pro široký auto ventilek i úzký galuskový ventilek. Výjimečně může být i třetí nástavec na starší velo ventilek. Největší výhodou dílenských pump je rychlé a snadné foukání a zpravidla i ukazatel nahuštění (manometr).


Pumpy na cestu

Malé, kompaktní pumpičky, které mají zpravidla i držák. Takže je lze upevnit přímo na kolo. Levnější bývají opět z plastu, dražší z hliníku. Většina má jeden oboustranný nástavec pro auto i galuskové ventilky. Některé mají dva sólo nástavce a pár modelů má nástavec pouze pro jeden typ ventilku. Kvalitnější typy jsou dvoupístkové s větším výkonem. Některé pumpy zlepšují foukání také díky teleskopické nebo vyklápěcí rukojeti. Velké rozdíly jsou u cestovních hustilek v maximálním tlaku, na který dokáží nafoukat. Na toto je potřeba dávat pozor zejména u silničních kol, kdy potřebujeme tlak co nejvyšší. Nevýhodou cestovních pumpiček je fyzicky náročnější foukání a zpravidla absence ukazatele nahuštění (manometru).

Zvláštní kategorií cestovních hustilek jsou tzv. bombičkové pumpy. Jsou velmi malé a snadno a rychle s nimi nafoukáte kolo bez nutnosti ručního pumpování. Bombičky se stlačeným plynem jsou jednorázové, stačí cca na jedno nafouknutí a dají se dokupovat. Výhodou je, že dokáží nahustit i na vysoký tlak, kterého byste ruční pumpičkou nedosáhli. Ideální volba pro silničáře a závodníky.

Číhalovy tipy

1) Volte spíše hliníkové pumpy. Jsou lépe zpracované a odolnější.

2) Kupte si na domácí použití velkou dílenskou pumpu. Cestovní pumpičky jsou spíše rezervní pro nouzové případy. Foukání s nimi je nepřesné a fyzicky náročné.

3)Na silniční kolo je ideální bombičková pumpička, která dokáže nahustit na vysoký tlak. Je dobré ale vozit i ruční hustilku, kterou si můžete např. lehce předfouknout duši nebo použít v případě, že Vám dojdou bombičky.

4) Cestovní pumpičkou prakticky nikdy nenafoukáte kolo až na maximální tlak, pro který je určená (nezvládnete to fyzicky).

5) Nástavcem pro galuskový ventilek (FV) by měly jít foukat i starší velo ventilky (DV). V praxi toto ale příliš nefunguje. Naše rada: přejděte na auto/galuskové ventilky.

A teď už si jen vyberte z naší nabídky pump.