Porovnat (0)
Rady před nákupem

Číhal uvádí: Elektrokolo Scott E-Spark 720 2016


Představujeme Vám celoodpružené horské elektrokolo Scott E-Spark 720 2016, které se pyšní silným motorem Bosch ve speciální terénní úpravě a excelentní váhou 21 kg. S cenou lehce nad sto tisíc korun nabízí ty nejkvalitnější elektronické díly, které můžete na dnešních kolech najít. Což výrazně převyšuje jinak základnější výbavu kola. Protože poslední, na čem u elektrokola záleží, je, jestli má přehazovačku SLX, nebo XT. Vždy jde především o kvalitu zpracování rámu, váhu a motorovou sadu. A v těchto třech věcech nový E-Spark jednoznačně vyniká.

Taky proto se u nás dlouho neohřál a právě teď možná někde brázdí evropské velehory. Právě pro vysokohorskou cykloturistiku si jej naši zákazníci ze Slovenska pořídili. A to je přesně ta oblast, ve které je E-Spark jako doma.

 

Scott E-Spark 720 je nádherný. Baterie i středový motor krásně splývají s rámem a tvoří dokonale elegantní celek.

Myslíme si, že na světě je jen málo lidí, kteří by se do kola naživo při tomto pohledu nezamilovali:-)

Robustní, agresivní a estetický zepředu, zboku i zezadu. K tomu se skvělou váhou 21 kg, která je v kategorii celoodpružených elektrokol opravdu velmi dobrá.

Lehký hliníkový rám z pevné slitiny Al 6061 Vás nezradí ani v těžkém terénu. Kromě pěkně řešeného ukotvení motoru a baterie nabízí také vnitřní vedení kabeláže a výškově nastavitelný střed, díky kterému snadno změníte geometrii a těžiště celého kola.

Motor Bosch Performance CX 250W je ukrytý pod bytelnou kapotáží ve šlapacím středu. Skvěle tak zachovává optimální těžiště kola a při jízdě je pocit při zapnutém elektro pohonu nejpřirozenější. Motor je navíc v úpravě CX a má vyšší točivý moment, takže si hravě poradí i s prudkými výjezdy v těžkém terénu. Kvůli české legislativě má motor omezovač na hranici 25 km/h. Rychleji tedy musíte jezdit bez pomoci motoru.

Speciální kliky Miranda Delta Boost s jedním převodníkem se 17 zuby by mohly leckoho vyděsit. Nemusíte se ale bát, že byste na kole šlapali jako Večerníček. Vše je uděláno tak, že pocit při jízdě je naprosto normální i na asfaltových rovinkách.

Baterie Bosch Powerpack 500 je nejvýkonnější v nabídce. Má napětí 36V, vysokou kapacitu 500 Wh (13,8 Ah) a dobrou váhu 2,5 kg. Nabízí ohromující dojezd převyšující 160 km. Při kombinaci režimů pak kolem 100 km, což je stále na špičce trhu. S dobou nabíjení kolem 3 hodin nabízí opravdu to nejlepší, co můžete dnes sehnat.

Celá baterie je odnímatelná s praktickým „poutkem“ pro přenášení a lze ji také uzamknout k rámu proti odcizení.

Elektromotor se ovládá pomocí jednoduchého ovladače na řídítkách se čtyřmi tlačítky. Snadno tak můžete přidávat nebo ubírat na výkonu ve čtyřech režimech Eco – Tour – Sport – Turbo. Na horní straně ovladače je pak navíc tlačítko WALK pro asistenci při chůzi vedle kola, kterou oceníte např. při zdolávání těžkého terénů, kde budete muset sesednout z kola.

Veškeré informace ohledně motoru a jízdy se zobrazují na přehledném displeji Intuvia. Ten zároveň slouží jako cyklocomputer, takže není potřeba si ke kolu dokupovat tachometr zvlášť.

Pro přenos informací o jízdě na displej slouží speciální snímač na zadním kole.

E-Spark žehlí terén díky 120mm vzduchové vidlici Rock Shox 30 TK Solo Air. Ta sice patří k základním modelům, ale pro běžného uživatele nepředstavuje výrazný problém. U kola za 100 000 Kč bychom si ale osobně představovali něco alespoň o třídu lepšího a robustnějšího.

O komfort vzadu se dobře stará vzduchový 120mm tlumič X-Fusion Nude.

Zdvih přední vidlice i zadního tlumiče lze snadno současně regulovat ve třech krocích díky patentovanému systému Scott TwinLoc. Ten oceníte hlavně ve střídavém terénu, kdy si na asfaltu tlumič a vidlici dvěma lupnutími horní páčkou rychle uzamknete, při nájezdu do terénního stoupání jedním lupnutím spodní páčkou odemknete na cca 2/3 zdvihu, aby se kolo moc nehoupalo, a do sjezdu pak dalším lupnutím zcela otevřete a necháte pracovat pružení na maximum.

Doplňkům od tovární firmy Syncros dominují skvělé, přepravcované gripy, které jsou nově mnohem měkčí a pohodlnější.

Sedlo Syncros krásně dolaďuje design celého kola díky stylovému barevnému plastu na spodní straně.

Spolehlivá přehazovačka Shimano SLX „běhá“ na 10rychlostní kazetě Shimano HG50 s rozsahem 11-36 zubů. Ten se hodí jak pro svižnou jízdu po rovince, tak i pro náročné manévry v těžkých kopcích.

Střední 27.5“ kola nabízí ideální poměr mezi perfektní ovladatelností a dobrou setrvačností (rychlostí). Jsou obuta robustními plášti Schwalbe Tough Tom, které vycházejí z designu modelu Nobby Nic a v terénu Vás bezpečně podrží.

Kolo brzdí naprosto bez problému hydraulické kotoučové brzdy Shimano Deore M506 s velkými 180mm kotouči. Vepředu i vzadu je pak klasický rychloupínák v duté ose. U takového kola bychom raději viděli obě osy pevné, i když reálně toto pro většinu lidí nemusí představovat žádný problém.

Na závěr ještě pohled na vyvedené logo E-Spark, které podtrhuje celkový hi-tech styl kola.

Horské elektrokolo Scott E-Spark 720 2016 můžete koupit ZDE.

Líbilo se Vám naše představení? Máte radši reálné fotky než ty ploché, katalogové?

Staňte se našimi fanoušky na FacebookuInstagramu a přihlaste se níže k odběru našich newsletterů.

Tak Vám neunikne žádná naše novinka.